Close

28.04.2018

Потяг комбінованого транспорту «Вікінг»

Потяг комбінованого транспорту «Вікінг»

Потяг комбінованого транспорту «Вікінг»

Потяг комбінованого транспорту «Вікінг» є спільним проектом залізниць Литви, України і Білорусі, стивідорних компаній і портів Клайпеда, Чорноморськ та Одеса.

Маршрут проходить через Україну, Білорусь і Литву та сполучає ланцюг морських контейнерних і контрейлерних ліній Балтійського регіону з аналогічною системою Чорного, Середземного і Каспійського морів. Регулярний рух потягу комбінованого транспорту «Вікінг» було розпочато 6 лютого 2003 року.

Співпраця учасників проекту орієнтована на створення платформи для проведення переговорного процесу з Міністерствами транспорту, залізничними, митними і пограничними адміністраціями (Республіки Білорусь, Литви, Республіки Туреччина, України, Грузії, Вірменії, Сирії, Болгарії, Греції) по спрощенню здійснення митного контролю і митного оформлення вантажів, які переміщаються через митні межі країн-учасників процесу перевезень потягом «Вікінг».

Ще однією метою проекту є залучення вантажів для перевезення залізничним транспортом в напрямі Європа-Кавказ-Азія по коридору TRASECA, а також перевезення вантажів з Туреччини і країн Близького Сходу в північні країни Європи і у зворотному напрямі.

Усіма учасниками проекту ведеться активна робота по оптимізації схеми доставки вантажів в напрямі «Балтійське море — Чорне море», шляхом вироблення рекомендацій для створення правової основи та організаційної структури змішаних (мульти-модальних) та інтермодальних перевезень, організації маршрутних контейнерних і контрейлерних потягів.

Планується організувати попереднє бронювання місць для вантажу в потягу, а також відкритість і публічність тарифів з чітким розкладом і терміном доставки вантажу. Особлива увага буде приділена уніфікації накладної ЦІМ/СМГС і можливості її використання як
електронної накладної і документу доставки в мережі NCTS (New Customs Transit System).

Географія проекту «Вікінг» поступово розширюється, підтверджуючи його перспективність в області залучення додаткових об’ємів перевезень вантажів:
2012 рік— ЕООО «БДЖ — Вантажні перевезення» (Болгарія);
2013 рік— ДП «Залізниця Молдови»;
2014 рік— АТ «ЧФР Марфа»;
2015 рік— АТ «Грузинська залізниця»;
2016 рік— ЗАТ «Азербайджанські залізниці».
На сьогодні маршрут проходить через Литву, Білорусь, Україну, Молдову, Болгарію, Румунію, Туреччину і сполучає ланцюг морських контейнерних і контрейлерних ліній Балтійського регіону з аналогічною системою Чорного і Каспійського морів.

«Вікінг» — потяг комбінованого транспорту, у складі якого перевозяться універсальні і спеціалізовані контейнери різних розмірів, а також вантажівки з напівпричепами (контрейлери). Залізничні адміністрації Литви, Білорусі, України затвердили пільгові тарифні умови, які значно нижче автотранспортних тарифів.

Доставка вантажів здійснюється по маршрутах:
• Драугісте-порт — Кяна (Литва) — Гудогай — Словечно (Білорусь) — Бережесть — Чорноморськ
(Україна). Протяжність маршруту — 1734 км, час в дорозі — 2,5 дні.
• Драугісте-порт — Кяна (Литва) — Гудогай — Словечно (Білорусь) — Бережесть — Могилів-Подільський (Україна) — Вельчинец — Унгень (Молдова) — Кристетшт — Джурджу Норд
(Румунія) — Русе — Свиленград (Болгарія) — Капикуле — Текірдаг, Халкалі (Туреччина).
Протяжність маршруту — 3174 км, час в дорозі — 8-10 днів.
• Драугісте-порт — Кяна (Литва) — Гудогай — Словечно (Білорусь) — Бережесть — Вадул-Сірет
(Україна) — Дорнешті — Джурджу Норд (Румунія) — Русе — Свиленград (Болгарія) — Капикуле — Текірдаг, Халкалі (Туреччина). Протяжність маршруту — 3349 км, час в дорозі — 8-10 днів.

Операторами проекту «Вікінг» на території країн-учасників проекту є:
Литва — «ЛГ ЕКСПЕДИЦІЯ»
Республіка Білорусь — ДП «БЕЛИНТЕРТРАНС»
Україна — Філія «ЦТС «Ліски» ПАТ «Укрзалізниця»,
ТОВ «Трансконтейнер», АТ «ПЛАСКЕ»,
ТОВ «ЛЕВАДА КАРГО»
Грузія — ТОВ «Транс Кавкасус Терминалс»
Болгарія — EOOO «БДЖ — Вантажні перевезення»
Молдова — TRANSLOGIST SISTEM
Румунія — Rofersped s.a.
Туреччина — GEFCO
Азербайджан — Karvan Logistics
Фінляндія — STEVECO LOGISTICS

Всі оператори працюють за єдиною тарифною угодою, що особливо вигідно для кінцевого споживача.

Переваги проекту «Вікінг»:
• з’єднання з морським сполученням Балтійського і Чорного морів — дозволяє уникнути тривалого руху контейнерів навколо Європи морським шляхом;
• прискорені митні і пограничні процедури оформлення документів;
• гнучка система оплати;
• повний комплекс митних послуг;
• безпека перевезення, збереження вантажів протягом всього маршруту;
• інформаційне забезпечення перевезень;
• менша, в порівнянні з іншими видами транспорту, вартість перевезення;
• фіксований графік перевезення, невеликий транзитний час;
• зменшення негативної дії на довкілля.

Міжнародна громадськість приділяє пильну увагу розвитку проекту і відмічає його ефективність. На форумі міністрів транспорту Європи і Азії проект «Вікінг» був оголошений кращим з організаційної точки зору способом транспортування вантажів. Комісія Європейського Союзу з транспорту визнала потяг комбінованого транспорту «Вікінг» кращим європейським проектом в 2009 році по перевезенню вантажів. А в квітні 2014 року на міжнародній конференції BESTFACT в Парижі потягу «Вікінг» була присуджена нагорода в номінації «Кращий проект екологічного транспорта-2014».

Впродовж 15 років потяг комбінованого транспорту «Вікінг» об’єднує в єдиній співпраці залізниці багатьох держав. Завдяки проекту багато вантажовласників отримали можливість ефективно розвивати свій бізнес, оптимізуючи витрати на перевезеннях сировини і матеріалів.

Розширення географії курсування потягу сприяє збільшенню об’ємів мультимодальних
перевезень у рамках міжнародного коридору Балтійське — Чорне — Каспійське моря і створює альтернативні транспортні комунікації для торгових зв’язків між країнами Європи і Азії.

За матеріалами інтернет
Тарас Рейка
http://www.vikingtrain.com

Передплати та гарантовано отримуй журнал «Залізничне постачання»!

Передплата на журнал «Залізничне постачання»

Залізничне постачання #1 Лютий 2018 року