Close

30.04.2018

Вакуумні туалети у потягах

Вакуумні туалети у потягах

Вакуумні туалети у потягах

Сучасний потяг обладнується складними вакуумними туалетами, що містять електронну самодіагностику і багато ще чого, через що у вас може виникнути думка, що вакуумний туалет – це відносно новий винахід. Втім, це не так, бо транспортування стічних вод за допомогою вакууму вперше було запроваджено наприкінці 1867 року

Glova

Голландський інженер Charles Liernur розробив добре функціонуючу пневматичну систему туалету для транспортування стічних вод у містах Лейден, Дордрехт і Амстердам. Ці системи працювали до першої декади двадцятого сторіччя. Пізніше схожі системи були побудовані у більшому масштабі у містах Прага і Санкт-Петербург. У першій половині минулого століття внаслідок двох Світових війн і важкого післявоєнного періоду інтерес до транспортування стічних вод за допомогою вакууму був украй помірний, і справжнього интересу довелося чекати до 1950-х років. Розробка способу транспортування стічних вод за допомогою вакууму була здійснена шведським інженером на ім’я Joel Liliendahl, який почав експериментувати з відомими принципами. Ця розробка стосувалася, головним чином, систем вакуумного туалету з меншими об’ємами води – приблизно 1,5 літри на одне змивання, з транспортуванням стічних вод у спеціально розробленій системі труб.

 Компанія Electrolux була першою компанією, яка виробляла перші вакуумні туалети для шведської залізниці наприкінці 1960-х років. Ці системи ґрунтувалися на відомих принципах, за якими в усьому збірному баку створюється вакуум, і він приєднаний до чаш унітазів, оснащених проміжними клапанами за конструкцією шведського iнженера. Спочатку ці системи спричиняли шведській залізниці серйозні проблеми, бо навіть найменший витік призводив до втрати вакууму у збірному баку, що у свою чергу спричиняло перегрів і вихід з ладу вакуумних помп.

Втім вакуумна технологія привнесла певні ступені свободи до конструкції і компоновки вагону, оскільки туалети тепер можна було розміщувати без проблем у зоні візка.

Glova

Фактично, вакуумні туалети вперше стали популярними на залізниці, коли у 1978 році компанія EVAK Sanitär AB винайшла і запатентувала часткову вакуумну систему. На відміну від постійної системи від компанії Electrolux, система компанії EVAK створювала вакуум, лише коли туалет активувався, і лише у невеличкому бачку, у промивній камері. У порівнянні до відомих систем переваги були суттєвими. Сам збірний бак можна було тепер виготовляти як контейнер без тиску, а вакуумні помпи були замінені повітряними інжекторами.

З цією технологією компанія EVAK швидко досягла успіху і у 1984 році змогла врешті-решт узяти під свій контроль і керування бізнес компанії Electrolux, пов’язаний з вакуумними туалетами, й у 1985 році створила компанію EVAC AB.

Термін дії патентів компанії Evac на часткову вакуумну систему туалетів сплив у 1998 році, що відкрило двері багатьом новим компаніям, які могли тепер працювати у галузі туалетів у потягах.

У 2003 році у місті Оденсе, Данія, розпочалися перемовини з британським інвестором щодо розробки нового вакуумного туалету із зосередженням на високих експлуатаційних характеристиках і новому користувацькому інтерфейсі, який повинен зменшити зусилля на обслуговування і типові проблеми у цій галузі. Першого березня 2004 року була заснована компанія Glova, і невелика команда почала розробку пристрою.

Як це працює?

  • Після приведення в дію системи змивання в проміжному баці створюється вакуум
  • Чаша промивається
  • Вміст чаші відводиться до проміжного баку
  • Тиск посилюється і вміст проміжного баку транспортується у бак зі стічною водою

Glova

Розробка просувалася швидко, оскільки команда була досвідченою у залізничному сегменті, і вже через 6 місяців перший пристрій можна було встановити у пасажирському вагоні німецьких залізниць для випробування. Результати виявилися багатообіцяючими, і після деяких додаткових розробок система компанії Glova була готовою для виходу на світовий ринок.

Ключові ознаки вакуумного туалету компанії Glova полягають сьогодні у тому, що він має на меті бути простим, а його функція є легкою для перевірки на фізичному пристрої. Більшість функцій може регулюватися й перевірятися «неозброєним оком». Обслуговування пристрою – легке, основні деталі й частини доступні за розумною вартістю.

Але, оскільки при експлуатації пристрій встановлюється у корпусі і не може перевірятися візуально, система оснащена удосконаленою системою контролю, яка показує усі функції на екрані пристрою керування. Контролер туалету компанії Glova нагадує сучасний смартфон, який через ясні повідомлення підтримує зв’язок з додатками, що можуть виконувати різні функції.

Є додаток, який робить можливим повністю ручне управління туалетом, коли кожний окремий компонент може керуватися оператором.

Є також додаток, що перемикає контролер в режим випробування туалету, в якому усі динамічні параметри упродовж циклу можуть вимірюватися й відображатися на екрані у графічний спосіб.

Дуже зручним є також візуальне представлення усіх вхідних і вихідних сигналів. Під час установки це дуже корисно для виявлення помилок.

І головне: система зберігає величезну кількість даних зі здійснених циклів, які можна завантажувати або переглядати на екрані, а останні дані завжди зберігаються у самому унітазі, оскільки для обслуговування забирають лише унітаз. Інакше кажучи, формуляр слідує за унітазом, куди б його не забрали.

Оскільки компанія Glova постачає цю систему майже по усьому світові, украй важливим було також мати функцію швидкої зміни мови на екрані. Це дозволяє місцевому клієнту працювати з системою так само, як команда у Данії під час складання і випробування.

Horst Kirchner

Передплати та гарантовано отримуй журнал «Залізничне постачання»!

Передплата на журнал «Залізничне постачання»

Залізничне постачання #2 Квітень 2018 року