Close

03.09.2017

Рік залізниці: НАЙБІЛЬШІ ПРОЕКТИ 2017 РОКУ

Залізничне постачання

Рік залізниці: НАЙБІЛЬШІ ПРОЕКТИ 2017 РОКУ

У всьому світі йде робота по ряду залізничних проектів, від нового метро в Мельбурні до амбітного проекту транскордонної залізниці стандартної колії в Кенії

Що таке великий залізничний проект? Тільки сума витрат? Можливо амбіції тих, хто його підтримує, або різниця – великий чи малий, економічний або соціальний – зроблений для пасажирів, вантажних компаній, країн і міст.

В цих галузях 2017 обіцяє бути напруженим роком, оскільки робота вже закінчена або тільки почалася, і збільшуються заявки на виробництво будівельних робіт численних організацій по всій земній кулі. З Європи до Африки і Австралії, робляться інвестиції і підписуються угоди.

А якщо щось не відображено в цьому огляді, питання і інтрига залишаються; що буде відбуватися, наприклад, з Австралійською залізницею Cross River Rail або високошвидкісною залізничною лінією в Каліфорнії? Загалом, це буде ще один захоплюючий рік.

Залізничний проект будівництва метро Melbourne Metro Tunnel, Австралія

За словами команди проектувальників, залізничний проект Melbourne Metro Tunnel знаходиться на стадії планування і розробки, дата будівництва запланована на наступний рік, хоча це залежить від планування та екологічного дозволу. Після погодження дозволу земляні роботи по будівництву тунелю і нових станцій розпочнуться в центрі Мельбурна, Австралія, обсяги ґрунту і каменів, викопаних з-під міста, дорівнюють 34 олімпійським плавальним басейнам.

Якщо все йтиме гладко, то очікується, що метр буде відкрито для населення в 2026 році, разом з двома 9-км тунелями, п’ятьма новими станціями метро і двома міськими станціями, що з’єднають Фліндерс-стріт і залізничну станцію Melbourne Central. Очікувана загальна вартість досягне $ 11 млрд. Але навіщо нове метро? Розрахунки показують,  що населення в Мельбурні зросте вдвічі до 2050 року, і команда проектувальників вважає, що додаткові потужності, які забезпечить нова залізнична лінія – можливо, до 39000 пасажирів в годину пік – буде еквівалентно видаленню 18000 автомобілів з дороги в годину пік.

Залізничне постачання

Залізниця стандартної колії Standard Gauge Railway, Кенія

Цей залізничний проект в Африці дійсно є «великомасштабною» подією. Корпорація Кенійська залізниця (Kenya Railways Corporation), за підтримки китайських інвестицій, будує нову стандартну залізничну колію (SGR) для пасажирів і вантажів між містом Момбаса, одним з найбільших портів Східної Африки, і Найробі столицею Кенії.

Лінію довжиною 609 км, вартістю близько $ 3,8 млрд, може бути завершено до грудня наступного року, вона була оголошена як найбільший інфраструктурний проект країни з здобуття незалежності в 1963 році. Звіти стверджують, що це дозволить скоротити час у дорозі між містами Момбаса і Найробі з десяти годин до трохи більше ніж чотирьох годин. Але це тільки початок загального масштабного плану SGR, який, в рамках програми розвитку Кенії Kenya Vision 2030, прагне поєднати Кенію, Уганду, Руанду і Південний Судан, вартість проекту понад $ 13 млрд. В разі успіху цей проект може радикально змінити транскордонне траспортування та торгівлю в регіоні.
Крім того, в жовтні Кенія почала ще будівельно-монтажні роботи, відомі як проект 2А, вартістю
$ 1,5 млрд, по розширенню транспортної зони з Найробі до міста Найваша.

Залізничне постачання

Проект Crossrail, Великобританія

В травні наступного року, Crossrail – офіційна назва системи високошвидкісної залізниці Лінія Елізабет — вітатиме свій абсолютно новий парк поїздів. Спочатку, система міського транспорта Лондону Transport for London представить 66 потягів 200 м завдовжки класу 345, – які побудовані компанією Bombardier – з Ліверпуль-стріт до Шенфілду, відзначаючи значну віху
для найбільшого будівельного проекту в Європі. Cпочатку потяг складатиме сім вагонів загальною довжиною 160 м, для того, щоб поміститися на існуючих платформах. Валь Шоукросс, заступник мера з питань транспорту, заявив в липні: «Ці надсучасні поїзди гратимуть ключову роль в майбутньому Лондона, допомагаючи доставити сучасну транспортну систему світового класу через нову лінію залізниці Лінія Елізабет і таким чином сприяти транспортній мережі Лондона впоратися зі зростанням нашого населення». На маршруті Елізабет, на станції Ілфорд, була також встановлена спеціальна моделююча установка, в той час як тривають випробування рейкової траси. Згідно з інформацією в жовтні щодо оновлення проекту, 75% робіт вже було завершено, в рамках підготовки до повного відкриття у грудні 2019 року. І ще одне питання на розгляд: що може принести 2017 рік до Crossrail 2?

Залізничне постачання

Північно-південна залізниця, Саудівська Аравія

Початок 2017 року – така дата повідомляється щодо початку пасажирських перевезень на Північно-Південній залізниці в Саудівській Аравії. Маршрут, який будується Саудівською залізничною компанією, складатиме 2400 км, вантажна лінія складатиме 1486 км, а пасажирська лінія – 1250 км. Залізниця зупиниться в місті Ер-Ріяд, Аль-Маджма, Касим, Хаїль і Джоуф. Під час пробного запуску залізничної лінії з міста Ер-Ріяд до Аль-Маджма в жовтні,
правитель міста Ер-Ріяд принц Фейсал ибн Бандар заявив місцевим ЗМІ: «Ми очікуємо, що протягом двох-трьох місяців, на початку 2017 року, поїзд буде офіційно функціонувати.»
Буде встановлено дві Європейські системи управління рухом поїздів, які будуть управлятися компанією Thales протягом першого року. Як очікується, приблизно чотири мільйони тонн
вантажів і два мільйони пасажирів на рік будуть використовувати маршрут.

Залізничне постачання

Високошвидкісна залізнична лінія Куала-Лумпур – Сінгапур

Хоча ця високошвидкісна залізнична лінія не буде відкрита до 2026 року, наступний рік може бути важливим для майбутнього успіху цього проекту – або ж навпаки. У липні, уряд Малайзії та Сінгапуру підписали меморандум про взаєморозуміння, в якому докладно йдеться про те, яким чином проект сприятиме підвищенню попереднього запланованого відкриття. Зараз
триває робота над тендером, який, як очікується, буде опублікований в наступному році.
«Високошвидкісна залізнична лінія Куала-Лумпур – Сінгапур може бути відкрита в 2026 році».
Потяги будуть працювати на максимальній швидкості 300 км/год, зі запланованими станціями в містах Куала-Лумпур, Путраджая, Серембан, Айер Керох, Муар, Бату Пахат, Іскандар Путері і Сінгапур. Чиновники стверджують, що час у дорозі з Куала-Лумпур в Сінгапур може становити всього лише 90 хвилин. «Ми повинні отримати це право, тому що високошвидкісна залізнична лінія з’єднає ці дві країн разом», сказав прем’єр-міністр Малайзії Наджіб Разак на спільній прес-конференції в липні. «Це буде зближувати разом людей і нашу економіку». «У нас багато поставлено на карту, і це є однією з основних інвестицій з точки зору витрат». Насправді, звіти припускають, що вартість проекту може скласти $ 20,4 млрд.

Залізничне постачання

Високошвидкісна залізнична лінія High Speed 2, Великобританія

Буде нелегко знайти проект, який має таку ж глибину і широту та викликає такі ж емоції, які має проект Великобританії High Speed 2 (HS2). Цей проект включає в себе всі труднощі, які
можуть з’явитися, коли висуваються радикальні пропозиції, які змінюють галузь, від уряду і підтримки бізнесу до місцевої опозиції і люті к плану заходів. Початок будівництва першій стадії проекту — маршрут між Лондоном і Бірмінгемом – запланований на наступнй рік. Зверніть увагу на слово «запланований». У вересні Уряд Великобританії та Комітет з розподілу державних коштів розповіли, що не було твердої впевненості в тому, що графік відкриття першого етапу к 2026 року був реалістичним, його називали «занадто честолюбним». І тоді ще є питання про другий етап, з Уест-Мідлендс в Лідс і Манчестер. Уряд хоче, щоб частина цього маршруту, з Мідлендс в Крю, була відкрита в 2027 році, а заключна частина маршруту була готовою к функціонуванню приблизно до 2033 року.

Гарі Петерс
http://www.railway-technology.com/

Журнал «Залізничне постачання» — Квітень 2017 року