Close

03.09.2017

МАГЛЕВ – поїзд на магнітній подушці

Залізничне постачання

МАГЛЕВ – поїзд на магнітній подушці

Маглев – ось офіційна назва поїзда на магнітній подушці.
Він приходить в рух завдяки дії електромагнітного поля і, по суті, левітірует в повітрі (звідси і назва «маглев» – магнітна левітація). Він, на відміну від традиційних поїздів, у процесі руху не
торкається поверхні рейки. Оскільки між потягом і напрямною поверхнею є проміжок, сила тертя не діє, і єдиною гальмівною силою є сила аеродинамічного опору.

Швидкість, яку розвиває Маглев, співмірна зі швидкістю літаків, що дозволяє йому конкурувати з повітряним транспортом на відносно малих, як для авіації, відстанях — до 1000 км.
Відсутність коліс знижує тертя, що дозволяє досягати великих швидкостей: рекорд швидкості Маглева був встановлений в 21 квітня 2015 року в Японії – 603 км/год.
Сама концепція такого транспорту обговорюється і випробовується останні 35 років. На даний момент діють поїзда на магнітній подушці експлуатуються в Китаї, Японії і Південної Кореї.

Залізничне постачання

Головне питання, що стоїть на шляху прогресу – висока вартість споруди електромагнітних шляхів. Проте плюси такого транспорту очевидні – якщо говорити про енерговитрати, у нього дуже високий ККД. Теоретично, в перспективі такий транспорт може розганятися 2900 км/год. Хоча поки що досягнення такої швидкості можливо тільки на папері, вчені працюють над збільшенням потужності поїзда і його аеродинамічних властивостей.
Хоча сама ідея такого транспорту не нова, економічні та технічні обмеження не дозволили їй розвинутися в повній мірі: для публічного використання технологія представлялась всього кілька разів. Нині Маглев не може використовувати існуючу транспортну інфраструктуру, хоча є проекти з розташуванням елементів магнітної лінії між рейками звичайної залізниці або під полотном автотраси.

Тарас Рейка
За матеріалами інтернет

Журнал «Залізничне постачання» — Квітень 2017 року