Close

03.09.2017

Компресорне обладнання для рухомого складу залізничного транспорту

Компресорне обладнання для рухомого складу залізничного транспорту

Компресорне обладнання для рухомого складу залізничного транспорту

Підприємства холдингу «NICMAS»: АТ «Полтавський турбомеханічний завод» та АТ«ВНДІкомпресормаш» є традиційним постачальником компресорного обладнання для рухомого складу залізничного транспорту. Компресорне обладнання для рухомого складу залізничного транспорту

Надійність рухомого складу значною мірою залежить від безвідмовної роботи його пневматичної системи. Стиснене повітря є традиційним, випробуваним протягом століття, робочим енергоносієм в гальмівній системі та інших пневматичних пристроях.

Основною ланкою в пневматичній системі рухомого складу є компресор. Він забезпечує безперервне постачання стисненим повітрям гальмівної системи.

Крім того, стисненим повітрям приводяться в дію системи управління автоматичними дверима пасажирських вагонів, контактними струмоприймачами, подача абразивної суміші при пробуксовці коліс та ін. На даний час до локомотивів та моторвагонного рухомого складу пред’являються більш високі вимоги щодо міжремонтних пробігів і термінів служби. Тому
ці вимоги безпосередньо переносяться і на його складові. Враховуючи особливу відповідальність гальмівного компресора, як джерела пневматичної енергії
для гальмівної системи, до нього пред’являються підвищені вимоги в першу чергу.

Багаторічний досвід виробництва компресорів для залізничного транспорту дозволяє організувати разом з серійним виробництвом традиційної продукції випуск компресорних агрегатів нового покоління з високими технічними характеристиками для реконструкції діючих і створення нових локомотивів рухомого складу залізниць України та близького зарубіжжя.

КТ6, КТ7, КТ6Эл

Поршневі компресори типу КТ (КТ6, КТ7, КТ6Эл)

Технічні рішення, закладені в конструкцію компресорів типу КТ (КТ6, КТ7, КТ6Эл), запаси міцності та надійності дозволяють займати свою нішу до теперішнього часу. Весь ряд компресорів побудований на єдиній базі, відмітною особливістю є напрямок обертання (КТ6 і КТ6Эл – правого, а КТ7 – лівого якщо дивитися зі сторони привода компресора) і наявністю розвантажувального пристрою (КТ6 і КТ7 переводяться на холостий хід віджиманням пластин клапанів, а КТ6Эл даного пристрою не мають).
Типовий представник цього ряду – компресор КТ6 – двоступінчастий трициліндровий, з W-образним розташуванням циліндрів, поршневий, з повітряним охолодженням, обладнаний пристроєм для перекладу на холостий хід (у компресорів КТ6 і КТ7). За роки серійного виробництва випущено понад 100 тис. поршневих компресорів цієї моделі.

При виконанні модернізації компресора КТ6 за замовленням споживача були значно розширені його технічні характеристики, а саме підвищені оберти колін-
частого валу до 1000 об/хв і відповідно підвищення продуктивності не менше 6 м3/хв з робочим тиском до 10 кгс/см2.

Поршневі компресори ряду ПК (ПК-5,25 А, ПК-3,5 А, ПК-3,5 АМ, ПК-1,75 А)

У розвиток тематики залізничних компресорів АТ «ПТМЗ» освоїв серійне виробництво уніфікованих поршневих компресорів типу ПК. Компресори ПК-1,75 А, ПК-3,5 А, ПК-5,25 А – двоступеневі поршневі з V-образним розташуванням циліндрів і повітряним охолодженням.
На відміну від компресорів КТ компресори ПК високооборотні, що дозволило при менших габаритах і питомій масі отримати в компресорі ПК-5.25 А однакову продуктивність при меншій споживаній потужності. Це був крок вперед у розвитку ряду поршневих компресорів для рухомого складу залізничного транспорту. Поршневі компресори ряду ПК експлуатується в складі тепловозів ТЕП70, ТЕП75, 2ТЕ116, ДС3, на маневрових локомотивах ТГМ4, а також на електропоїздах ДР2.

Електрокомпресори ЕКВО-0,8/9, ЕКВО-0,8/9-01

На початку 90-х років розроблена конструкція і розпочато серійне виробництво блокових електрокомпресорів ЕКВО-0,8/9-01 для електро- і дизель-поїздів ВАТ ХК «Луганськтепловоз», вагонів метрополітену виробництва ВАТ «Крюківського «Вагонмашзавода».

Електрокомпресор ЕКВО-0,8/9, ЕКВО-0,8/9-01– моноблочний, двоступінчастий, поршневий, двоциліндровий з опозитивним горизонтальним розташуванням
циліндрів та проміжним охолодженням.

Опозитна схема компресора визначає низький рівень вібрації. Шатуни виготовлені без роз’єму нижньої головки з встановленими підшипниками кочення.

Дана конструкція дозволила виключити застосування примусового змащення під тиском і застосувати схему змащення розбризкуванням.

Гвинтові компресорні агрегати

У холдингу «NICMAS» розвитку теми гвинтових агрегатів для рухомого складу дано пріоритетний напрямок. Намічений перспективний ряд агрегатів на
параметри застосовуваних компресорів на рухомому складі залізничного транспорту які знов розробляються, так і на заміну поршневих компресорів.

Освоєння ряду гвинтових гальмівних компресорних агрегатів розпочалося з виробництва гвинтового компресорного агрегату ВВ-3,5/10. Дослідний агрегат ВВ-3.5/10 був встановлений на перший дослідний електровоз 2ЭС6, розроблений на ВАТ «Уральський завод залізничного машинобудування» (м. Верхня Пишма Свердловської обл., РФ). Станом на грудень 2016 року виготовлено понад 740 одиниць гальмівних гвинтових компресорних установок ВВ-3,5/10, які експлуатуються на електровозах 2ЭС6 та 2ЭС10 виробництва ТОВ «Уральські локомотиви» (Росія), тепловозах ЧМЭ3М, модернізованих компанією «ZOS Zvolen» (Словаччина) спільно з ТОВ «Тепловозоремонтний завод» (Полтава) та ін. Застосування гвинтових агрегатів дозволяє, в першу чергу, отримати стиснене повітря на порядок кращої якості, як по температурі, так і по чистоті в порівнянні з поршневим компресором, збільшити терміни міжремонтного пробігу локомотива, знизити шум та вібрацію. При цьому знижуються витрати на обслуговування і капітальний ремонт. Збільшується термін докапітального ремонту до 40 тисяч годин напрацювання агрегату.

В даний час на стадії впровадження наступний ряд гвинтових агрегатів: АКВ 5.25/1 У2, АКВ 0,85/1 У2, ВВ-3,5/10 У2, АКВ-4,5/1 П У2 М1, АКВ-6/1 У2. У конструкції агрегатів застосовані елементи передових європейських виробників в даній галузі, що дозволяє стверджувати про надійність даної техніки при виконанні основних функцій – забезпечення стисненим повітрям систем локомотива.

Компресорне обладнання для рухомого складу залізничного транспорту

За роки роботи накопичено величезний технічний досвід, що враховує специфіку умов експлуатації компресорного обладнання на рухомому складі, вимог залізничників до надійності і довговічності обладнання. Роки експлуатації на рухомому складі довели високий рівень надійності пропонованої компресорної техніки нашого виробництва.

Контактні дані:
Тел.: +38(0542) 674-086
Факс: +38(0542) 674-179
e-mail: info@nicmas.com
www.nicmas.com
www.nicmas-market.com
пр. Курський, 6, м. Суми, 40020, Україна

Журнал «Залізничне постачання» — Квітень 2017 року