Close

25.06.2017

Індія: сонячна енергія – використовуємо для потреб залізничного транспорту

Залізничне постачання

Індія: сонячна енергія – використовуємо для потреб залізничного транспорту

Перший прототип поїзда, оснащеного сонячними панелями, вже проходить випробування. Розробка нового складу здійснюється спільно національним Об’єднаним заводом з виробництва вагонів і Індійським технологічним інститутом

Нині світова стратегія захисту навколишнього середовища спрямована на збільшення
використання відновлюваних джерел енергії, одним з яких є сонячна енергія.
Уряд Індії визнав потенціал відновлюваних джерел енергії, особливо, сонця, і в 2010 році
Міністерство нових і поновлюваних джерел енергії розробило програму під назвою «Національна сонячна місія Джавахарлала Неру» (JNNSM). У місії визначена мета, відповідно до якої до 2020 року планується створити мережу підключених до загальної енергосистеми
фотоелектричних станцій загальною потужністю 22ГВт.
Індія має можливість отримувати сонячну енергію практично без перерви протягом цілого року, її сонячний потенціал становить близько 750 гігават. В результаті успішної реалізації сонячної місії Індія може стати одним зі світових лідерів на ринку сонячної енергетики.

Залізничне постачання

Серед найбільш цікавих напрямків використання сонячної енергії, які вже починають впроваджувати в життя, можна виділити два — і пов’язані вони з транспортом. Один із проектів спрямований на те, щоб пересадити індійських листонош з традиційних триколісних
велосипедів на рикші з двигунами, що працюють на енергії сонця. Тестові випробування перших десяти «сонячних рикш» пройшли у вересні 2013р. у місті Аджмер, що в одному із найбільш сонячних штатів країни — Раджастхані. Варто відзначити, що пересічний індійський листоноша щодня доставляє адресатам у середньому 15 кілограмів листів, бандеролей та інших дрібних поштових відправлень, долаючи при цьому до 50 кілометрів. «Сонячні рикші», виробництво яких почала індійська компанія «Кінетик моторс», важать приблизно 100 кілограмів і здатні розвивати швидкість до 30 кілометрів за годину. Серійна модель для потреб індійської пошти буде дещо полегшеною. На одному заряді батареї «сонячні рикші» можуть їхати до шести годин. Використання «сонячних рикш» дозволить прискорити доставку пошти і вантажів, а також полегшити працю листонош.

Більш масштабним і економічно вигідним є застосування сонячної енергії на залізничному транспорті. Індія є однією з найбільших країн у світі, за рік залізниці перевозять близько 6 мільярдів людей і поїзд тут є одним з основних транспортних засобів. Індія – дуж спекотна країна і слово «комфорт» важко застосувати для опису умов, у які потрапляють пасажири звичайних поїздів. Але індійські залізниці, якими в країні володіє і управляє уряд, оголосили про намір використовувати сонячну енергію, щоб зробити поїздки в пасажирських вагонах більш прийнятними, повідомляє inhabitat.com.

Перший прототип поїзда, оснащеного сонячними панелями, вже проходить випробування. Розробка нового складу здійснюється спільно національним Об’єднаним заводом з виробництва вагонів і Індійським технологічним інститутом. Партнерство з Індійським
технологічним інститутом дозволить встановити обладнання по збору сонячної енергії, яке буде постачати достатньо електрики для роботи кондиціонерів, а також більш ефективного внутрішнього освітлення.
На першому етапі, ймовірно, сонячні панелі зможуть задовольнити до 15 відсотків потреби поїзда в електроенергії. Крім цього передбачається, що під час стоянки поїздів вироблена ними електроенергія подаватиметься в національну мережу. Наразі створюються ще 17 одиниць таких поїздів.

Залізничне постачання

На їх даху будуть встановлені сонячні панелі. «Залежно від результатів випробувань, буде прийнято рішення про запуск таких поїздів», — зазначили в адміністрації залізниць. Скільки триватимуть випробування, не уточнюється. За даними досліджень, поїзд з використанням сонячної енергії скорочує витрати дизельного палива до 90 тис. літрів на рік і знижує викид двоокису вуглецю на більш ніж 200 тонн.
Індійські залізниці за різними оцінками, витрачають близько 3 мільйонів літрів дизельного палива і близько 14 млрд кіловат-годин електроенергії в рік.
Застосування сонячних панелей дозволить значно скоротити витрати на паливо, покращити умови проїзду в поїздах і знизити шкідливий вплив на навколишнє середовище. За словами Харша Вардхани, індійського міністра науки і технологій, сонячні панелі будуть встановлені на кожному вагоні, що в майбутньому буде сприяти позбавленню індійської транспортної системи
від потреби в викопних природних ресурсах.
На додаток до панелей на дахах потягів, планується також встановити сонячні панелі на 200 залізничних станціях.

Перспективність застосування сонячної енергії для роботи залізничного транспорту визнається не тільки Індією.
Французький промисловий дизайнер Франциско Люпен (Francisco Lupin) розробив привабливу концепцію поїзда Bombardier, який є першим з лінійки енергозберігаючих поїздів Eco4, для участі в конкурсі YouRail Train Interior Design Contest. Поїзд, призначений для перевезення пасажирів у межах міста, кардинальним чином змінює наші звичайні уявлення про інтер’єр
громадського транспорту. Крім того, цей залізничний транспорт виготовлено із легких матеріалів, живиться від сонячної енергії і використовує технологію магнітної левітації для пересування на високій швидкості з низьким енергоспоживанням. Панелі сонячних батарей, розташовані на верхній частині поїзда, призначені для його живлення, а також освітлення салону і забезпечення енергією зарядних станцій для пасажирів. Сонячні панелі встановлені таким чином, що вони можуть автоматично повертатися з ухилом до 30 градусів для максимального захоплення сонячних променів. Сподіваємось, що цей концепт буде втілено
в життя вже найближчим часом.

Тарас Рейка
за матеріалами
http://rodovid.me
http://www.railnews.co.in

Журнал «Залізничне постачання» — Грудень 2016 року