Close

13.11.2017

Газовий обігрів стрілочного переводу яскраво, але дорого!

Залізничне постачання

Газовий обігрів стрілочного переводу яскраво, але дорого!

Залізничні стрілочні переводи – складні технічні пристрої, чутливі до умов навколишнього середовища. Вони складаються з великої кількості механічних елементів, багато з яких є рухомими. З настанням зими між гостряком і рамною рейкою постійно скупчуються сніг і лід, заважаючи стрілочному переводу повноцінно функціонувати. Для забезпечення безперебійної роботи переводу необхідно подбати про усунення снігу і льоду. Ця проблема в різний час вирішувалася експлуатаційними службами по-різному. Основним способом позбавлення від полою і снігового покриву довгий час залишався ручний. Однак, все ширше для вирішення цієї проблеми застосовується обігрів стрілочних переводів для розтоплення снігу та льоду. З цією метою зазвичай використовують газ або електрику. Газовий обігрів стрілочного переводу.

Недоліками газообігріву є: необхідність вирішення питань пожежної безпеки; труднощі експлуатації при сильних заметах, коли газові пальники можуть не запалитися; низька стійкість керамічних насадок до динамічних навантажень; недостатнє нагрівання гостряка у віджатому положенні при суворих кліматичних умовах. Газовий обігрів стрілочного переводу яскраво, але дорого!

При газообігріві стрілочних переводів застосовуються факельно-камерні обігрівачі та безполуменеві пальники інфрачервоного випромінювання. Факельно-камерний обігрівач складається з обігрівальної камери та інжекційного пальника. Газоповітряна суміш, яка виходить зі змішувача інжекційного пальника, відводиться в камеру згорання та горить, забезпечуючи рівномірний нагрів її поверхні до 300°С. Нагрів елементів стрілочного переводу відбувається за рахунок теплопровідності екрану, теплового випромінювання бічних поверхонь екрану та теплоти продуктів згорання. Вихід продуктів згорання здійснюється через щілини в простір між рамною рейкою і гостряком у напрямку стрілочних черевиків. Встановлення пальників усередині обігрівальних камер унеможливлює займання горючих продуктів, що потрапляють на шлях з потягів. На одному стрілочному переводі під підошвою рейок встановлюють 10-14 обігрівачів. Витрати газу на один стрілочний перевод складає приблизно 3 кг/год. Газопостачання пальників здійснюється через колектори, які підключені до емностей зрідженого газу.

Залізничне постачання

В пальниках інфрачервоного випромінювання газ згорає на випромінюючій поверхні (керамічній насадці) тонким шаром без видимого факела. Пальник складається з литого чавунного корпусу, сталевого розсікача для рівномірного розподілу газоповітряної суміші на випромінюючій поверхні, форсунки, запальної свічки, датчика температури та пристосувань для прикріплення пальника до рейки. На стрілці встановлюють до 20 пальників: 18 — для нижнього обігріву з боку підошви рейки і 2 — для бічного обігріву рамних рейок. Пальники бічного обігріву встановлюють на шийці рамної рейки із зовнішнього боку. Нагрів рамних рейок до 50°С та стрілочних черевиків до 35°С в залежності від температури навколишнього повітря і сили вітру відбувається через 1,5-2 години. Витрата природного газу на один стрілочний перевод складає приблизно 3 кг/годину. Управління пальниками дистанційне.

Систему газообігріву стрілочних переводів рекомендується використовувати на шляхах, де не вистачає електричних потужностей для обігріву стрілочних переводів. Газові обігрівальні установки можуть працювати як на природному газі, так і на зрідженому пропані. Для зберігання цього газу необхідно обладнати підземні резервуари або групові газобалонні установки.

Залізничне постачання

Недоліками газообігріву є: необхідність вирішення питань пожежної безпеки; труднощі експлуатації при сильних заметах, коли газові пальники можуть не запалитися; низька стійкість керамічних насадок до динамічних навантажень; недостатнє нагрівання гостряка у віджатому положенні при суворих кліматичних умовах.

Але є альтернативні, сучасні підходи.

Шведські фахівці з компанії INDHEATER AB розробили рішення, засноване на технології індукційного нагріву, що забезпечує швидкий, економічний, ефективний процес видалення льоду і снігу.

  • Система складається з декількох нагрівальних елементів, розташованих уздовж гостряків стрілочного переводу.
  • Температура нагріву регулюється термостатом індивідуально для кожного елемента.
  • Система обігріву INDHEATER набирає робочу температуру (120-135°С) в лічені хвилини і ефективно розтоплює сніг та лід навіть під час великих снігопадів та в дуже сильний мороз.
  • Нагрівальні елементи кріпляться на підошву рейки за допомогою всього двох затискачів. Кожен нагрівач підключається до живлення безпечним та надійним штепсельним роз’ємом. Це значно скорочує час монтажу та дозволяє задіяти мінімальну кількість працівників для встановлення системи.
  • Надійна конструкція пристрою дозволяє проводити очистку шляхів снігоприбиральної технікою.
  • Монтажні елементи повністю захищені двошаровим антикорозійним покриттям. Індуктор захищений сталевою пластиною товщиною 10 мм. Покриття нагрівальної пластини витримує температуру до 400°С. Пристрій та штепсельні роз’єми повністю пило- та водонепроникні (ступінь захищеності IP 68).
  • Контроль за системою здійснюється з шафи управління, що розташована поруч з залізничною колією. У ньому розташовані загальний та індивідуальні автомати для включення нагрівальних елементів, індикатори положення гостряків та керуюча електроніка. Є можливість підключення камери спостереження, яка може включати обігрів при снігопаді в автоматичному режимі.

Залізничне постачання

Шведська система обігріву стрілочних переводів на основі індукційного нагріву дозволяє істотно знизити витрати на механічне розчищення, мінімізує можливі витрати, пов’язані з порушенням графіка руху рухомого складу через обмерзання стрілочних переводів та дозволяє економити до 60% споживаної електроенергії в порівнянні зі звичайними нагрівальними кабелями.

За матеріалами Інтернет Тарас Рейка

Журнал «Залізничне постачання» — Червень 2017 року